Prodávajícím se často nelíbí vysoké provize realitních kanceláří, a tak se někteří z nich rozhodnou najít kupce sami. Opravdu jim pak z prodeje zbyde více peněz?
V jednom z mých článků 7 MÝTŮ O PRODEJI NEMOVITOSTÍ jsem uvedl, že někteří majitelé jsou přesvědčeni, že svou nemovitost prodají lépe.
Pro příklad Vám ukáži příklad prodeje bytové jednotky 2+1. Tento byt se prodával v části Pardubice Dukla, což je velmi žádaná lokalita. Majitelka, která byt prodávala společně s bratrem si zadala inzerát na serveru bazos.cz za cenu 2.250 000 Kč. Na tento inzerát reagovalo několik realitních kanceláří a jelikož se majitelům prodej nedařil realizovat, domluvili se na spolupráci s několika realitními makléři s tím, že s nikým nebudou uzavírat smlouvu o výhradním zastoupení.
Podívejte se, jakým způsobem prezentovali tuto nemovitost jednotliví makléři. První, co nás zaujme jsou rozdílné ceny, kvalita fotodokumentace a různá velikost podlahové plochy bytu.
Jedná z realitních kanceláří během 2 týdnů kontaktovala majitele, že má kupce, který je ochoten zaplatit částku 2.000 000 Kč. Klient přišel o cca. 300 000 Kč. Teď se asi zamyslíte, že vám tu něco nesedí. Vysvětlím tedy proč.
Pokud by klient oslovil jednu realitní kancelář, která v rámci svých služeb nabízí službu Home Staging, pak takto prezentovaná nemovitost by přilákala daleko více zájemců a cenu by bylo možno navýšit oproti trhu o 10-15%. Tržní cena takovéhoto bytu v této lokalitě dle cenových map se pohybuje okolo částky 2.150 000 Kč. takže si to shrňme:
Tržní cena bytu | 2.150 000 Kč |
Cena bytu s realizací HomeStagingu + 10% | 2.365 000 Kč |
Nabídková cena v inzerci | 2.100 000 - 2.160 000 Kč |
Finální cena pro majitele po odečtení provize | 1.940 000 Kč |
Finální cena pro majitele s HomeStagingem po odečtení provize | 2.255 000 Kč |
Ztráta | - 315.000 Kč |